Ovaj tekst uvod je u knjigu PRVA DAMA EVANĐELJA, koju pišemo, a temelji se na mnogim pričama, legendama i u velikoj mjeri istraživanjima koja su u toj posebnoj i izuzetnoj ženi napisali neki eminentni autori, ljudi koji su krenuli tragom spomenute osobe, te pokušati dočarati svu njezinu važnost u Isusovu životu, bez obzira što su Mariju Magdalenu biskupi i kompletna Crkva uporno željeli prikazati kao grešnu bludnicu iz koje je Isus istjerao sedam zloduha, ali ta Marija po mnogim istraživanjima očito nema nikakve veze sa Marijom Magdalenom o kojoj pišemo. Međutim, da se i radi o njoj, nigdje se ne spominje njena tobožnja prostitucija već samo sedam glavnih grijeha što su kroz stoljeća obilježavali osobu s kojom je Isus dijelio puno toga, a iz nekih evanđelja koja nisu uvrštena u Novi zavjet naslućuje se kako je upravo ona žena koja je znala sve o Isusu, koju je on volio više od svih apostola i koja je izazvala nevjerojatnu ljubomoru sv. Petra, možda baš zato što je imala puno više spoznaja i znanja od navodnog prvog pape, čovjeka kojemu je Isus, što nikada nije službeno potvrđeno i dokumentirano, ostavio u nasljeđe pravo prvenstva u prvoj Crkvi. Veliku ulogu u blaćenju Marije Magdalene imao je papa Grgur Veliki koji je još 591. godine Mariju okarakterizirao kao običnu prostitutku, pa je trebalo proći skoro tisuću i četiri stotine godina da bi ta, Isusu očito najbliža osoba, dobila zasluženo mjesto kao svetica u katoličkom kalendaru, čiji se blagdan obilježava 22. srpnja.
Možda najbolji početak priče o ženi koja, posebice zadnjih nekoliko desetljeća, izaziva izuzetno zanimanje je dio Evanđelja po Mariji Magdaleni – jer kompletno očito nije pronađeno – ali i ovo nepotpuno itekako može Mariju Magdalenu predstaviti u sasvim drugačijem svjetlu nego što je to stoljećima činila Crkva. Usput rečeno, periodički ćemo objavljivati pojedine dijelove iz knjige koju pišemo, a jednostavno smo je nazvali Prva dama evanđelja, jer je ona to, usprkos onoj drugoj Mariji, Isusovoj majci, zaista i bila. I prije nego što napišemo bilo kakav daljnji tekst napominjemo kako ne govorimo o Mariji Magdaleni kao o povijesnoj osobi već izričito o onoj koja se spominje u sva četiri evanđelja inkorporirana u Novi zavjet, dakle isključivo o njenoj priči koja je iz tih evanđelja proizišla.
SVE JE POLITIKA – TEAM
EVANĐELJE PO MARIJI MAGDALENI
Da li će materija biti spašena ili ne?
Spasitelj je rekao: “Sve prirode, sve prilike i sva stvorenja postoje jedno u drugome i jedan sa drugim i opet će biti razriješeni u svoje vlastito korijenje. Jer priroda materije se može razriješiti samo u korijen svoje prirode, (ne k porijeklu). Tko ima uši da čuje, neka čuje.”
Petar mu je rekao: “Kako si nam već sada objasnio sve stvari, reci nam još i ovo: što je grijeh svijeta?” Spasitelj je rekao: “Nema (uistinu) grijeha, ali vi činite grijeh, jer vršite djela, koja proizlaze iz prirode brakolomstva. Njih se tada naziva grijehom.
Radi toga je dobro došlo u vašu sredinu, k biću svake prirode, da bi ih opet vratilo u njihovo korijenje.” Dalje je nastavio i rekao: “Radi toga nastajete i radi toga umirete. Tko može razumjeti, neka razumije.
Bolno je, kada se ne poznaju sebi slični i da su proizišli iz suprotne prirode. Tada u cijelome tijelu nastaje jedna zbrka. Radi toga sam rekao: Imajte hrabrosti, a ako ste bez hrabrosti, imajte ipak hrabrosti. Jer vi imate pred očima različite osobe prirode. Tko ima uši da čuje, neka čuje!
Kada je blaženi to rekao, sve je pozdravio i rekao: “Mir neka je sa vama, težite za mojim mirom. Budite jako oprezni, da vas nitko ne vodi krivim putem sa riječima: “pogledaj ovdje ili, vidi tu!”, jer Sin čovječji je u vašoj unutrašnjosti. Slijedite ga! Oni koji ga traže, naći će ga. Idite dakle i propovijedajte evanđelje o carstvu!
Nisam vam dao nikakvu zapovijed osim onoga u čemu sam vas poučio. Također nisam dao nikakav zakon kao što to čine davaoci zakona, da ne bi bili zakonom zahvaćeni.” Kada je to rekao, nestao je.
Ali oni bijahu tužni i plakaše jako i rekoše: “Da li sada moramo ići poganima i propovijedati evanđelje o Sinu čovječjem? On ne bijaše pošteđen – kako bi mi bili sačuvani!” (pošteđeni)
Marija je tada ustala, sve pozdravila i rekla svojoj braći: “Ne plačite, ne budite tužni i ne sumnjajte, jer njegova će milost biti sa svima vama i vas će štititi. Slavimo puno više njegovu veličinu, jer nas je pripremio i učinio ljudima.”
Kada je Marija to rekla, preokrenula je k dobrome smisao kod slušaoca i oni su počeli izmjenjivati riječi spasiteljevih misli.
Petar je rekao Mariji: “Sestro, mi znamo da te je spasitelj više nego druge žene, volio. Reci nam stoga Spasiteljeve riječi, kojih se sjećaš, koje znaš, a mi ne, i koje mi također nismo čuli.”
I ona im je počela govoriti slijedeće riječi: Ja vidjeh Gospodina u jednom licu i rekoh mu: “Gospodine, vidjela sam te danas u lice.” On mi je odgovorio: “Blagoslovljena da si ti, koja se ne kolebaš kod moga pogleda. Jer kakvo je vaše srce, takva je vaša sposobnost gledanja!”
Ja mu rekoh: “Gospodine, da li čovjek koji vidi, vidi lice kroz dušu ili kroz duh?” Spasitelj je odgovorio i rekao: “On ne vidi kroz dušu niti kroz duh, već ono što je izme u ovo dvoje, hrabrost (ćud), vidi lice.”
A požuda je rekla: “Nisam te vidjela gdje silaziš dolje. Ali sada te vidim gdje se penješ gore. Zašto dakle, lažeš? Ti ipak meni pripadaš!”
Duša je odgovorila i rekla: “Ja sam te doduše vidjela, ali ti mene nisi vidjela i također nisi me prepoznala. (Ti si mi) poslužila kao ruho – ali me nisi prepoznala.” Kada je to rekla, kličući od veselja otišla je.
Na to je došlo treće nasilje, koje se zove neznanje. Ono je htjelo ispitati dušu: “Kuda ideš? Uhvaćena si na svježem djelu, uhvaćena si u grijehu. Dakle, na sud!”
Ali duša je rekla: “Zašto me osuđuješ, kada ja tebe ne sudim? Ja sam doduše bila uhvaćena, ali ja sama nisam uhvaćena. Nisam bila shvaćena, ali ja sam shvatila, da će se cijeli svemir opet poroditi, kako zemaljske stvari tako i nebeske.”
Nakon što je duša iza sebe ostavila treće nasilje, popela se gore i vidjela četvrto nasilje. Ono bijaše od sedam prilika. Prva prilika je tama. Druga požuda. Treća neznanje. Četvrta uzrok smrti. Peta je carstvo tijela. Šesta je bijesno ludilo tijela. Sedma je znanost (bijesa).
To je sedmorica šegrta bijesa. Oni su pitali dušu: “Otkuda dolaziš, ubojico ljudi, i kuda te vodi put, ti pobjediteljice – prostora?”
Duša je odgovorila i rekla: “Što me je zadržavalo, ubijeno je, što me je okrenulo, pobijeđeno je. Mojoj požudi je došao kraj, a neznanje je umrlo. U svijetu sam razriješena iz svijeta, i u jednoj osobi razriješena sam višom osobom. Oslobođena sam okova nesposobnosti za spoznaju, čije je postojanje vremenski ograničeno. Od sada ću imati mir, (jer je ovo pravi trenutak u tijeku eona) – postići ću mir u šutnji.”Kada je Marija to rekla, zašuti. Jer to bijaše sve, što je Spasitelj s njom razgovarao.
Ali Andrej je imao primjedbu i braći je rekao: “Recite što mislite o tome što je rekla? Ja svakako ne vjerujem, da je spasitelj tako govorio. Njegovo učenje sigurno ima drugo značenje.” Također je i Petar rekao primjedbu i pitao svoju braću za mišljenje o spasitelju: “Da li je on stvarno govorio u četiri oka sa jednom ženom i nas iz toga isključio? Trebamo li se mi možda k njoj okrenuti i svi ju slušati? Da li joj je dao prednost pred nama?”
Marija je tu zaplakala i rekla Petru: “Moj brate Petre, ti ne vjeruješ? Zar misliš da sam ja ovo sve sama izmislila u svome srcu i lažem o spasitelju?” Sada je Levi uzeo riječ i rekao Petru: “Petre, ti si oduvijek bio nagao. A i sada vidim kako si se ražestio protiv ove žene, kao da si njezin protivnik. Ali ako ju je spasitelj udostojao – tko si ti, da ju smiješ odbaciti? Sigurno ju je spasitelj poznao skroz na skroz. Radi toga ju je više volio nego nas.
Mi se trebamo posramiti i obući savršenog čovjeka, mi trebamo postati takvi, kako nam je on zadao, i najavljivati evanđelje, bez da izdamo drugu zapovijed ili zakon, osim onoga u čemu nas je spasitelj poučio.”
(11743)
Odgovori